https://doi.org/10.22364/lmava.duc.24.08 | 105-113 | PDF

Veselības aprūpes aspekti vācu valodas kā svešvalodas mācību grāmatās

Ieva Blumberga
Latvijas Universitāte

Mūsdienās arvien vairāk cilvēku, arī mediķi, vēlas apgūt vācu valodu. Medicīnas speciālistu un studējošo vēlme bieži ir saistīta ar nākotnes plāniem veidot karjeru Vācijā, Austrijā vai Šveicē. Šajā rakstā īsumā aplūkots jautājums, vai mācību grāmatas, kas tiek plaši izmantotas DaF (vācu valoda kā svešvaloda) un DaZ (vācu valoda kā otrā valoda) mācību procesā, adekvāti aplūko minētajai interesentu grupai un sabiedrībai kopumā aktuālu tēmu: veselība un veselības aprūpe. Mācību grāmatu analīze liecina, ka mūsdienās svarīgā veselības tēma netiek izvērsta un patlaban tiek aplūkota pastarpināti. Ievērojot pārmaiņas sabiedrības struktūrā, sadzīves paradumos un vērtību prioritātēs, secināms, ka tematiskajā fokusējumā nepieciešama aktualizācija arī vācu valodas mācību grāmatās, pievēršot lielāku uzmanību tēmām, kas atbilst sabiedrības un vācu valodas apguvēju interesēm.

Atslēgvārdi: DaF (Deutsch als Fremdsprache / vācu valoda kā svešvaloda); DaZ (Deutsch als Zweitsprache / vācu valoda kā otrā valoda); vācu valodas mācību grāmatas


Balode, Ineta; Lele-Rozentāle, Dzintra; Priede, Zanda (sast. un zin. red.). Lingvistikas un medicīnas aspekti veselības aprūpē. Uzmanības centrā – demence. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2024. 117 lpp.